onsdag 13. januar 2010

Men Si «jeg elsker deg" Raskere enn kvinner, Study Finds


Den stereotype synes å være galt når det kommer til kjærlighet og dating blant menn og kvinner. Ifølge en fersk undersøkelse gjennomført av britiske Stella Magazine og YouGov menn tar i gjennomsnitt kun syv måneder å erklære "Jeg elsker deg" til en partner, mens kvinner tar et gjennomsnitt på åtte måneder.

Selv om resultatene motsier populære syn at mennesker er generelt mindre følsomme og emosjonelle mens kvinner har en tendens til å bruke sine følelser på ermene, Oliver James, klinisk psykolog og forfatter av studien peker på at disse funnene ikke fortelle hele historien.

James sier at menn er tilbøyelige til å bli "revet bort" av noen og forelsker oftere enn kvinner. Han sier, "dette er fordi kvinner eldre raskere enn menn og utvikle til å bli mer hard-nosed, realistisk og i kontakt med sine følelser. Så når en mann sier "Jeg elsker deg" det kan være hans måte å håndtere mange komplekse, vanskelige følelser som han ikke forstår egentlig, mens når en kvinne sier det, kan det bære en større vekt. Den klassiske klisjeen er at menn bruker kjærlighet for å få sex og kvinner bruker sex for å få kjærlighet. "

Studien fant også en forskjell i dating mønstre blant singlene i ulike aldre. Bare en femtedel av unge singler har sluttet Internett dating sites mens nesten to tredjedeler av menn og kvinner over 55 har sluttet. Og suksessen rate? Den eldre aldersgruppen møtt flere online datoer, og hadde mer varige relasjoner. De over 55s møtte opp med et gjennomsnitt på åtte personer hver, og hadde forbindelser med gjennomsnittlig to hver.

Den eldre aldersgruppen er også mer eksperimentell når det kommer til dating, med en femtedel bli en matchmaking organisasjon og ett i sju delta på en single event. Nesten en fjerdedel har prøvd speed dating.

Stella oppdrag YouGov å intervjue nesten 2000 menn og kvinner i alle aldre og bakgrunner som har vært på minst én dato i det siste året.


tirsdag 12. januar 2010

The Hidden Connection Between Silicon bryster og USAs økonomi


De siste tegn på at veksten i husholdningenes forbruk, er en bærebjelke i den amerikanske økonomien avtar? En dram og brette i utgifter til kosmetisk kirurgi.

Nedgangen var et hett tema på møtet i American Society of Plastic Surgeons i Baltimore denne høsten. Ett bryst-implantat maker ser antydninger til en avdemping i etterspørselen. Antallet visjon-korrigering operasjoner synes å være fallende også. "Hele boliglån kreditt-krisen er å gjøre folk tenke to ganger, sier J. Peter Rubin, en Pittsburgh plastikkirurg. «Det er noe jeg har lagt merke til, og noen kolleger har lagt merke til også."

Mens anekdotiske, er industrien chatter siste urovekkende snev av en bredere avmatning i husholdningenes forbruk, som utgjør 70% av den amerikanske økonomien - og fôr for en bredere debatt om hvor dypt en slik nedgang kan bite. Det store spørsmålet er om trippel whammy av fallende priser hjem, fortsatt høye energipriser og en kreditt knase vil crimp forbruket så mye at nasjonen glir inn i resesjon.

Forbrukerne bruker mer på bolig, helsetjenester, utdanning, reiser, restauranter og andre tjenester - $ 4.6 trillion fjor - enn de gjør på mat, bensin, klær, elektronikk, biler og andre varer - $ 3.6 trillion. Utgifter til tjenester som utdanning og bolig tendens til å være mindre følsomme for økonomiske svingninger. Men skjønnsmessige utgifter som valgfag medisinske prosedyrer eller flybilletter, er utsatt for sykliske press.

Forbrukerne høres pessimistisk. Fredag, Reuters / University of Michigan-indeksen for forbrukernes følelse rapporterte en nedgang i begynnelsen av desember til et nivå lavere enn en måned siden 1992 - bortsett fra måneden etter orkanen Katrina. Gloom blant lavere inntekt husholdningene mer enn oppveid gevinster i bedrestilte husholdninger. The Conference Board's undersøkelse er tilsvarende svak.

Foruten stigende boliglån delinquencies og hjem foreclosures, delinquencies i auto-lån markedet er tikkende opp til det høyeste nivå i flere år, og långivere strammer treff. Studielån er svekket også. Etter Moody's Corp sitert stigende standard priser i studielån som grunn til å vurdere nedgradering notater opprettet av First Marblehead Corp, student-lån Packager fredag halvert sitt utbytte og sa at det ville ikke gjøre annet tilbud av obligasjoner støttet av studielån dette kvartal. (Se relaterte article1.)

Også fredag, Federal Reserve data foreslo kredittkort utgiftene har avtatt. Forbruker kreditt økte med en årlig rate på 2,3% i oktober, raskere enn september er 1,6%. Men det var mindre enn halvparten tempoet i tidligere i år, og akselerasjon i veksten av kredittkort gjeld offset en ny måned med fall i den kategorien som inneholder auto lån. Kredittkort utstedere har vært å trekke tilbake, med godkjenning priser over industrien synker til 33% fra 41% for et år siden, sier Robert Hammer, administrerende direktør i RK Hammer, bank-kort rådgivende firma. Mange er å øke avgifter og renter.

Brad Tober of Buffalo, NY, som nylig fikk et varsel som Capital One Financial Corp ble erstattet av 9,9% fast rente på sitt kredittkort med variabel hastighet på ca 19%. Den 21-årige college student sa han ikke hadde betalt en regning sent eller gjort noe som han ventet ville føre til en høyere rate. En talskvinne for Capital One tilskrives endringen til "forretning og økonomiske" faktorer.

Den bredeste mål på husholdningenes forbruk, en som inkluderer mat, energi og andre varer / tjenester, vokste med 2,7% årlig takt i robuste tredje kvartal. Likevel prognosemakere forventer en betydelig reduserer i inneværende kvartal, en viktig én til detaljister avhengig ferie salg. Økonomer ved Makroøkonomiske konsulenter, en St. Louis prognoser firmaet forventer kundeforbruk å vokse bare 1,1% sesongjustert tempo i inneværende kvartal.

For å være sikker på at noen økonomer forventer at økonomien på rett spor, på tross av hva forbruker-tillit undersøkelser viser. "Undersøkelsene er nyttige for å fortelle deg stemningen forbrukernes ... men de er ikke så nyttige for forutse hvor mye forbrukerne kommer til å bruke, sier Dean Croushore en University of Richmond økonom som forskning viser reduksjoner i tillit vet t regelmessig foreshadow nedgang i utgiftene. "Vær oppmerksom på hva folk gjør, ikke hva folk sier. Så lenge folks inntekter er det bra og de har penger å bruke, vil de bruke det."

Arbeidsmarkedet har holdt et godt tegn siden de fleste amerikanere inntekter kommer fra jobbene sine. Regjeringen sa i går at arbeidsgivere til 94000 arbeidsplasser i november, omtrent på gjennomsnittet for de siste seks månedene. Arbeidsledigheten holdt stabil på 4,7%.

Men selv her er det noen tegn til svekkelse. Opprinnelig krav på dagpenger kjører på et fire ukers glidende gjennomsnitt av 340000, det høyeste siden oktober 2005. Fed politikerne 'siste prognose viser arbeidsløse rente stiger til mellom 4,8% og 4,9% neste år, og utsiktene er mørke siden disse anslagene ble gjort i slutten av oktober.

Denne julen vil fylle ut noen blanke feltene. Consumer kjøp av big-ticket elementer, for eksempel biler og møbler, er langt mer flyktig enn kjøp av tjenester. Når tidene blir tøffe, utgifter som kan utsatt ofte er.

Det er der plastisk kirurgi leveres i. I fjor brukte amerikanerne om lag USD 11.4 milliarder på plastikkirurg avgifter og trolig nær $ 4 milliarder mer når anlegget avgifter og bedøvelse er inkludert, i henhold til American Society of Plastic Surgeons.

Breast jobber og magen tucks er ikke dekket av forsikringen, slik at pasientene trenger en mengde kontanter - eller en sunn kredittgrense. Så langt ser nedgangen i noen plastiske kirurger 'kontorer for å påvirke big-ticket operasjoner enn mindre kostnadskrevende prosedyrer som anti-rynke facial injeksjoner.

Noen kirurger sier firmaet ikke plukke opp denne høsten så mye som vanlig. Andre sier de har hatt det travelt, men har lettere bestillinger for neste år. Pasientene vanligvis gå under kniven i januar og februar for å gi tid til å samle krefter før bade-dress vær kommer.

Breast-implantat maker Mentor Corp i Santa Barbara, California, sier kirurger som kundene har merket en nedgang i pasientens interesse. Siden november i fjor da Food and Drug Administration returnerte silikon implantater til kosmetisk markedet etter en 14 år delvise forbud, Mentor salg har vært sterk. Men selskapet registrert noen forstyrrende skilt ved utgangen av kvartalet som ble avsluttet 30. september. I en telefonkonferanse med analytikere, Mentor konsernsjef Joshua Levine, lød cautionary note. Noen plastiske kirurger, sa han, ser en drop-off i pasientens konsultasjoner, som er "vanligvis en liten bit av en forløper til lysere kirurgisk kalendere kanskje 45 til 60 dager." Han sa han var ikke sikker på om en betydelig nedgang var på vei, men advarte, "Hvis vi skal ha et reelt problem i den bredere økonomien, vil vi ikke unnslippe det.

Investorer behandlet hans uttalelser som et vendepunkt. Virkningen var økt fordi det fulgte laser maker Cutera Inc. 's kunngjøringen at det skulle slutte å gi økonomisk veiledning til investorer. Cutera, i Brisbane, California, sa at "en rekke faktorer, inkludert siste tegn til å bremse markedet vekstrate, har gjort det vanskeligere å forutsi nøyaktig vår fremtidige finansielle resultater." Cutera lasere som brukes til hårfjerning og hudforyngelse blant annet estetisk behandling.

Selskaper som låne ut penger til forbrukere for slike prosedyrer si at virksomheten har vokst så raskt at det er nesten umulig å oppdage sykliske svingninger. "Vi har ikke merket en endring i kosmetisk kirurgi, sier Mike Testa, president for General Electric Co 's Care Credit enhet, som har spesialisert seg på forbrukslån til dental og medisinske prosedyrer. Men folk generelt forplikte seg til kosmetisk kirurgi og ta opp et lån måneder senere, så det kan være for tidlig å se en trend, sier han.

Care Credit har imidlertid merket en nedgang i en annen populær prosedyre - laser vision-korreksjon kirurgi. Volum falt 10% i oktober, den sterkeste nedgangen i firmaet noen gang har sett i slike prosedyrer, sier Mr. Testa.

I løpet av de siste fem årene eller så, har volumet av slike operasjoner tett sporet Conference Board's index forbrukernes tillit, sier Dave Harmon, president for Market Scope LLC, et marked-forskning firma i Manchester, Mo Siste måned, Mr. Harmon kutt hans 2007 estimat på Vision-korreksjon operasjoner med 2,6% til 1,38 millioner. I de senere årene, sier han, 80% av endring av volumet i slike operasjoner kan forklares med endringer i forbrukernes tillit.