fredag 4. februar 2011

Bestemor Finner Condom i McDonald's Bag


Wellington, New Zealand (AP) - En bestemor ble skremt til å finne en kondom i en lykkelig måltid gave pakke kjøpt for hennes 7 år gamle barnebarn på en McDonald's restaurant i New Zealand, melder lokale medier torsdag.

Kondomet ble oppdaget tirsdag kveld i en pose som fulgte med Maia Whitaker's måltid, som hennes besteforeldre kjøpte på en McDonald's utløp i byen Wellington.

Bestefar Rowan Hutch fortalte The Dominion Post avisen det var heldig hans kone var den første til å se inni den lille sportsbag som fulgte med måltidet.

Hun ble forskrekket da hun fant den grønne kondom og pakke inne i posen, sier han.

"Jeg var ganske forferdet egentlig. Faktum mine barnebarn skulle se i posen og finne dette. Det ville være vanskelig å forklare, hun er bare sju," sa Hutch.

Utløpet raskt byttet den glade måltid for en hamburger og pennal. McDonald's er etterforsker finne.

Talskvinne Joanna Redfern-Hardisty sa på grunn av sin popularitet, hadde den tidligere Happy Meal gave utsolgt på utsalgsstedet og prepackaged sport vesker ble erstattet som barnas gaver.

Den ene var igjen uforseglet for visning formål og "liksom" hadde endt opp med kunden, sa hun, uten å forklare hvorfor kondomet var til stede.


søndag 30. januar 2011

Datingside gir tips for kameraet-sjenert


New York - Online datingside Match.com er verve en kjendis stylist å gi råd til kamera-sjenert singler hvordan å bygge en hip, sexy web portrett av seg selv til bedre beile potensielle partnere.

I sin største markedsføringskampanje siden oppstarten for 11 år siden, håper Match tipsene i selv-reklame vil berolige tilbakeholdne singler at de ikke vil se dumt når du bruker en mer offentlig forum som Internett for å vinne datoer.

"Med denne kampanjen, og vi jobber for å overvinne personlige stigma som noen folk kan ha ... (hvem tror)« Det er bra at vennene mine er på Match, men jeg ville aldri gjøre det "," Chief Executive Jim Safka fortalt Reuters.

Match.com er en viktig vekstmarked for morselskapet IAC / InterActiveCorp., Barry Diller Internett konglomerat, der inntektene fra kontaktannonser vokste 22 prosent til $ 80 millioner om i tredje kvartal.

Internett dating i USA har vokst til en bedrift på totalt mer enn $ 500 millioner årlig, men enkelte analytikere spørsmålet hvor sterk den kan stige i fremtiden.

Web chatterom florerer med historier om online dating svikt så vel som suksesshistorier, og noen desillusjonerte singler har slått til gammeldagse matchmaking tjenester.

For sin del, har Internett-dating sites investert i teknologi som passer bedre til potensielle partnere basert på uttalte interesser og oppfatninger, samt å utrydde falske eller utdatert portretter.

Men Safka mener en nøkkel til å få nye medlemmer er å hjelpe dem å finne sin stemme på nettet, om å slippe løs sin indre rockestjerne eller lyriker i en web portrett.

"Folk er mye mer interessant og mye mer dynamisk og tiltalende enn sine portretter og profiler viser ofte, sier han. «Det er virkelig den større problem. Folket som har eldre bilder eller uriktige opplysninger om seg selv på noen måte, er de ikke lykkes på Match."

Tidligere industri markedsføringskampanjer har ofte fokus på å bevise at web dating kan være vellykket, med bilder av lykkelig gift online par i massevis. Match.com 's reklame spotlights 26 fortsatt singel-medlemmer i TV, radio, print og online reklame.

Motefotografen Peggy Sirota fanget smilende og upbeat enkeltfødte, noen i 20-årene, andre i slutten av 60-årene, i svart-hvitt bilder for annonsene.

Celebrity stylist Jay Manuel, kjent for opptredener på "America's Next Top Model," gir et lynkurs på Match nettsted for å hjelpe amatører finne sin beste kameravinkel og mest flatterende uttrykk.

Hans tips for å få frem ens indre super-modellen: Ta ditt bilde med en blits og et naturlig opplyst rom, svarte klær er ofte best for et hode skudd, og prøv å bruke en innendørs vifte for å ta et bustete, dynamisk bilde.

For 2007, ser Safka Internett dating bli en mer globalt tilknyttet virksomhet og en mer konsolidert industri, spesielt for nisje nettsteder som imøtekomme til etniske grupper eller spesifikke miljøer.

"Det er trolig tusenvis av nettsteder der ute, sa han. "Det vil ikke bli tusenvis som vil bli vellykket, så det vil være viktig for dem å samarbeide med større områder." - Reuters