lørdag 23. oktober 2010

Star Wars duo 'minst overbevisende'


Star Wars par Natalie Portman og Hayden Christensen har blitt kåret til å ha den minst plausible på skjermen kjemien av film fans.

Paret slo Ben Affleck og Jennifer Lopez opptreden i Gigli - som ble gjort da de var et virkelig par - på andre plass.

Tidligere duoen Tom Cruise og Nicole Kidman har også laget listen med Eyes Wide Shut.

Britiske sammenkobling Keira Knightley og Orlando Bloom var tenkt "for stiv overleppe" i Pirates of the Caribbean.

Den 3000 movie-goers som ble undersøkt for Pearl og Dean sa at deres skjermen forhold var krydres med for mye gammeldags romantikk og "ikke nok begjær".

Catherine Zeta Jones og Sir Sean Connery ytelse overfor hverandre i 1999's Entrapment landet på femteplass.

Det var en 39-års aldersforskjell mellom paret.

Affleck landet inne i topp 10 for andre gang, med sin kjemi med Kate Beckinsale i Pearl Harbor ikke å overbevise publikum.

Hugh Grant og Andie MacDowell forhold i romantiske komedien Fire Bryllup og en gravferd på sjette plass på listen.

Den homofile romansen mellom Heath Ledger og Jake Gyllenhaal i Brokeback Mountain var mer overbevisende, med bare 5% av de spurte sier at det ikke klarte å vinne dem over.

Madonna også omtalt høyt i målingen, med sin dramatiske forhold med italienske skuespilleren Adriano Giannini i Swept Away ikke klarer å trekke i seere.

Popstjernen gjorde i 2002 filmen med regissør ektemannen Guy Ritchie, med utgivelsen vist seg å være en boks kontor flopp.

Randki Lekcje z Fabulous Four


onsdag 20. oktober 2010

Online Dating: 10 Psykologiske Insights


Et sted mellom en tredjedel og tre fjerdedeler av single mennesker med internettilgang har brukt den til å prøve og møte noen nye. Men, over årene, har vi hørt motstridende historier om hvor vellykket det er.

Tro internett dating selskapene og det er alt sødme og lette, med bryllup klokkene ringe i det fjerne, mener mediene skremme historier og alt er løgn, bedrag, fordreid sosiale mistilpassede. Sannheten ligger et sted i mellom, men hvor?

Heldigvis, nå er det nok forskning til å foreslå hva som virkelig foregår. Så, her er mine 10 favoritt psykologisk innsikt på internett dating.

Internett daters ikke er tapere

I motsetning til stereotype, det er lite bevis for at Internett dating er siste utvei for sosial mistilpassede eller weirdos.

Faktisk, tvert imot. Internett daters er mer sannsynlig å være sosial, har høy selvtillit og være lav i dating angst (Kim et al, 2009;. Valkenburg, 2007). Disse studiene fant ingen bevis for at folk bruker online dating fordi de ikke takler dette ansikt til ansikt. Det er bare én måte å møte nye mennesker.

Folks motivasjon for å starte online dating er mange og ulike, vanligvis med en utløsende hendelse som et brudd, men samlet Barraket og Henry-Waring (2008) har funnet at folks motivasjon er mindre individuelle og mer sosiale. Folk er ikke bruker online dating fordi de er sjenerte, men fordi de har flyttet til en ny by, jobber lange dager, eller ikke har tid til å møte noen nye.

Nettdatere lyve (men bare litt)

Selv om 94% fornekte sin internet dating profiler inneholder FIBS (Gibbs et al., 2006), psykologer er en mistenkelig mye. Toma et al. (2008) målte høyder og vekter på 80 internett daters, samt sjekke sine førerkort for sin virkelige alder.

Når disse dataene ble sammenlignet med deres profiler, viste det seg at ni av ti hadde løyet på minst en av egenskapene målt, men det ligger bare var små. De hyppigste Overgriperen var vekt, med daters enten legge til eller barbert bort et gjennomsnitt på 5%. Daters var mer sannferdig om deres alder (1,5% avvik) og høyde (1,1% avvik). Som forventet kvinner en tendens til å barbere av pounds, mens menn ga seg selv et løft i høyden.

Disse ligger gjøre liten forskjell i den virkelige verden, fordi de aller fleste fibbing ville ha vært vanskelig å oppdage i person. De fleste ønsker å møte opp til slutt, så de vet er store løgner kommer til å bli fanget.

Foto tankefeil

De sier "kameraet ligger aldri 'er køyeseng. Selv uten Photoshop til å stryke ut rynker, kameravinkler og lyssetting kan enkelt endre oppfattes attraktivitet.

Folk instinktivt forstår dette når du velger deres profil bilde så Toma og Hancock (2010) tok bilder av internett daters, så dommerne har sammenlignet disse med den virkelige profilen bildene.

Selv om mindre fysisk attraktive mennesker var den mest sannsynlige til å velge en selvforsterkende bilde, var samlet forskjellene små. Laboratoriet bildene var bare litt mindre attraktive enn de som er valgt for online dating profiler (ca 5% for kvinner og 4% for menn). Nok en gang, var internett daters lyver ikke mye ...

Din beste se

Ledetråder til hvilke typer profilbilder arbeidet kommer fra en online dating site som har analysert 7000 bilder i databasen sin (oktrends, 2010):

De så på hvilke bilder ble assosiert med den lengste samtaler på nettet. Disse var der det viste dater:

Bildene forbundet med kortere enn gjennomsnittet samtaler var (i stigende rekkefølge av conversational avskrekkende):

(Husk, disse er alle foreninger, slik at vi ikke kan være sikker på om kausalitet.)

Motsetninger (fortsatt) ikke tiltrekker

Selv blant en mangfoldig befolkning på nettdatere, folk fremdeles foretrekker noen som ligner på seg selv.

Da Fiore og Donath (2005) undersøkte data fra 65 000 nettdatere, fant de at folk velger basert på likhet for seg selv.

I denne forbindelse online dating er ikke forskjellig fra offline dating. I gjennomsnitt mennesker leter etter noen om det samme som dem selv. Faktisk er det nå mange dating nettsteder rettet mot smalere demografi som sports fans, jødiske folk og de med spesielle medisinske tilstander.

Internett dating oppfordrer noen mangfold

For å undersøke internet dating mangfold, Dutton et al. (2009) undersøkte 2670 gifte par i Storbritannia, Australia og Spania. I dette utvalget internett daters var mer sannsynlig å ha en større forskjell i alder og utdanning sammenlignet med dem som hadde møtt på mer tradisjonelle måter.

Selv om motsetninger ikke pleier å tiltrekke, etter sin art internet dating ikke oppmuntrer ulike kamper. Forfatterne hevder at det er et endret bilde av ekteskapet ved å bringe sammen typer mennesker som tidligere aldri ville ha møtt.

Hold den første meldingen kort

Få en respons på nettet kan bli en hit-and-miss affære. En online dating site har gauged svarprosenten ved å analysere mer enn 500.000 innledende kontakter sendt av sine medlemmer (oktrends, 2009). Mottakere svarte bare 30% av menns meldinger til kvinner og 45% av kvinners meldinger til menn. Andelen som fører til samtaler er enda lavere (rundt 20% og 30% henholdsvis).

Den ene tredjedel svarprosent, som er støttet opp av vitenskapelig forskning (Rosen et al., 2008), er blant annet fordi mange internett dating kontoer er døde.

oktrends fant også at lengre meldinger bare gi en liten bedring i svarprosenten for menn og ingenting for kvinner. Så ikke kast bort tid på å skrive et essay. Si hei og la dem sjekke ut profilen din.

Emosjonalitet er attraktiv

I en studie av online dating, Rosen et al., Fant (2008) bevis for at mer intens emosjonalitet, for eksempel å bruke ord som "begeistret" og "vakker", gjort et bedre inntrykk på både menn og kvinner.

Denne studien også sett på virkningen av selv-avsløring. Mens resultatene var mer variabel, samlet folk foretrakk relativt lavt nivå av selv-avsløring.

Etter screening, 51% møtes ansikt til ansikt

For mange, men ikke alle internett daters, er målet å treffe noen nye i kjødet. I en undersøkelse av 759 internett daters, Rosen et al. (2008) fant at 51% av folket hadde gjort en ansikt-til-ansikt date innen en uke og en måned etter å ha mottatt svar på deres online tilnærmelser.

Dette første møtet blir ofte behandlet av internett daters som den avsluttende delen av screening prosessen (Whitty & Carr, 2006). Er denne personen egentlig hvem de sier de er? Og, hvis så, er det noen kjemi? Det er først etter dette stadiet er fullført at folk kan bli kjent med hverandre.

Relationshopping

Til tross for alle de positive tingene forskningen har å si om internett-dating, er det ingen tvil om at det kan være utilfredsstillende og ubehagelig. 132 nettdatere kartlagt av Frost et al. (2008) rapporterte at de brukte syv ganger så lang screening andres profiler og sende e-post enn de gjorde samhandler ansikt til ansikt på virkelige datoer.

En del av problemet er at folk er oppmuntret av online dating å tenke i konsumerende form (Heino et al., 2010). Brukerne er 'relationshopping ": se på andres funksjoner, veier dem opp, deretter velge potensielle partnere, som om fra en katalog, det er menneskelige relasjoner redusert til check-bokser.

Dette er mer en kritikk av dagens teknologi enn det er av den generelle ideen om internett dating. Frost et al. (2008) argumenterer for at dette vil endre seg som online dating-tjenester bevege seg mot mer eksperimentelle metoder, som virtuelle datoer (se: hvorfor internett dating er ubehagelige).

Hvor godt fungerer det?

Det er bare begrensede data om hvor bra internett-dating fungerer og det meste av denne forskningen undersøkte heterofile daters. Likevel, Rosen et al. (2008) fant at 29% av utvalget deres hadde funnet seriøse forhold via internett dating. Dutton et al. (2009) fant at om lag 6% av gifte par hadde møtt på nettet i Storbritannia, 5% i Spania og 9% i Australia. Ser vi på bare yngre mennesker andelene var langt høyere:

Hvis et langvarig forhold er det du leter etter, kan vi med sikkerhet si at det fungerer for noen mennesker.

Mange er uten tvil satt av internett dating av skrekkhistorier, spesielt fordi disse pinne i sinnet. Noen vil finne boksen-tikker, relationshopping aspekter off-putting, eller blir tatt ut i spenningsfeltet mellom representerer deres faktiske og idealiserte selv på nettet. Atter andre vil finne at lave nivåer av respons dreper deres entusiasme.

Forskningen antyder imidlertid at de fleste internett daters er relativt ærlig og, for noen i hvert fall, kan det være vellykket.