torsdag 1. september 2011

Hvordan lage et godt førsteinntrykk


Jeg har innsett at bortsett fra å ha et solid fundament av tillit og sjarm, må man være veldig sikker på å gjøre en fremragende førsteinntrykk. Det første inntrykket du gjør på en jente kan ha stor innvirkning på måten hun ser på deg fra det punktet fremover.

Det virker som det første inntrykket er som en "sample" av hvem du er. Hvis ditt første inntrykk (tilnærming) er kjedelig, forutsigbar og kjedelig. Hun vil vise deg som sådan. Hvis tilnærmingen er vanlig, vil hun se deg som bare en fyr som ønsker å få lagt. Hvis din tilnærming er lys-hearted, trygg og morsom, vil hun se deg på den måten også.

Jeg vet at venner av meg som er veldig pen gutta og er faktisk ganske trygg og morsom å være rundt over alt. Men når de nærmer seg jenter og fastslå at førsteinntrykket, de ofte kommer over som å være nervøs og forutsigbar. Noe som:

"Å, hei. Umm. Jeg kunne ikke unngå å legge merke til deg fra sofakroken. Du tror at jeg kunne har du nummeret?"

De synes å mene at når jenta blir kjent med dem, og når de kan få jenta på en date, at de kan vise disse jentene hvordan trygg og morsom de er. Den triste delen er de aldri gjør det til den første datoen. Siden jentenes første inntrykk av dem var "kjedelig, nervøs, kjedelig, forutsigbar."

Selvfølgelig, vi alle vet at førsteinntrykket er varig de, og er veldig, veldig viktig i dating spillet. Så det ville være fornuftig å faktisk øve og øve, og dikte opp en stor, ingen gjør at en jern-kledd tilnærming.

Det sies at i næringslivet, gjør et drap har ikke noe å gjøre med produktet du selger, men hvor godt du presenterer (annonserer) produktet. Du kan ha et flott produkt (personlighet, kropp, etc), men hvis du ikke kan annonsere den riktig, er du død uansett hvor du går.

Etter et første inntrykk er gjort, begynner fantasien straks å dikte opp og bygge på denne første inntrykk. Hvis det er et godt førsteinntrykk, vil et godt bilde av deg lages i tankene hennes.

Nå, til den viktigste delen. Hva utgjør den ideelle tilnærming?

Vel, først av, ønsker vi en klar visjon om hva slags mann vi ønsker at våre Mrs. Perfekt for å se oss som. Ideelt sett skulle vi ønsker at hun skal vite vi var trygge, smarte, morsomme og ambisiøse. Høyre?

Og vi kan ikke stole på første date til å vise henne hvordan trygg og morsom vi er hvis vi ikke får den første datoen. Derfor må vi ta alle disse flotte kvaliteter og pakke dem inn i en pen "sample pakke," heter det første inntrykket. Som vil starte en kjedereaksjon av store tanker og følelser av tiltrekning mot oss.

Jeg har tilbrakt en betydelig mengde tid grublet dette svært ting. Jeg har spurt meg selv om og om hvordan og hva slags tilnærming jeg skulle gjøre når jeg ser en attraktiv jente.

Her er hva jeg har så langt:

La oss si at jeg er på treningsstudio for eksempel. Når jeg ser en jente jeg er interessert i vil jeg gjøre følgende:

Step One

Jeg vil sørge for at min holdning er intakt. Hodet høyt, skuldrene litt tilbake og i riktig justering. Jeg vil gå med selvtillit og sjarm.

Det er et faktum at det er over 750 000 ikke-verbale tegnene vi gir ut, som forteller andre mennesker om hvem vi er! Derfor blir det veldig, veldig viktig at hun ser dette. Ikke overdriv det og gå rundt som en machoman eller noe, men sørg for at dine bevegelser og gester er veldig rolig, koordinert og lyd.

Trinn to

Mild øyekontakt. Jeg vil gjøre noen øyekontakt med "avslappet" øyne, ikke nervøs, men rolig, casual, kort øyekontakt (som jeg går i hennes retning).

Trinn tre

I en rolig og munter stemme, vil jeg si følgende: "Hei, jeg James Jeg har ikke sett deg rundt her før Du må være ny i dette gym (skole, butikk, whatever)..." Når dette er gjort i et rolig og uformell måte, viser denne tilliten.

La henne svare.

"Jeg antar dette betyr at jeg er nødt til å invitere deg ut på kaffe. Og hvis du ikke drikker kaffe, altfor dårlig. Du kan se meg drikker kaffe, mens jeg blir bedre kjent med deg. Deal?" Dette vil vise enda mer selvtillit og en følelse av humor.

Så langt opp til dette punktet, ser hun nå deg som en morsom, munter, ikke-desperat og selvsikker fyr. La oss se, hva annet kunne vi legge til dette.

Etter at hun sier "Ja, hvorfor ikke" (som er veldig sannsynlig, siden vi ikke har kommet på for sterk, og vi har vist noen svært attraktive egenskaper) vi kunne deretter fortsette å be om telefonnummeret hennes.

"Cool, hva er du nummeret? Jeg må løpe, men jeg vil slippe deg en linje når jeg får litt fritid. Okay?"

Dette er svært effektiv fordi du ikke sier "Jeg lurer på om jeg kunne få nummeret ditt" som virker usikre og desperate. Du setter henne i en posisjon hvor hun ville ha en hard tid å fortelle deg no.

Det gjør også du ser "opptatt og ikke-så-tilgjengelig." Det viser henne at du har et liv og at hun ikke er prioritert. Hun er nødt til å jobbe henne en $ $ off for det! Dessuten, du avslutte convo som viser henne som er i kontroll.

Pluss det er en annen skjult perle, du er også uforutsigbar og mystiske siden du ennå ikke har gitt henne en tid når du skal ringe, eller hvis du skal ringe. Dette gjør hun lurer på om deg og din grad av interesse for henne.

Så hva er summen av dette korte dialogen. I et nøtteskall, det har framstilt deg som:

* Mystisk
* Morsomt og spennende
* Uforutsigbare
* I kontroll
* Selvsikker
* Charming
* Easy-going
* Rolig og innsamlet
* Sterk, initiativ, og i etterspørselen

Jeg skal legge ut tilnærmingen igjen for enkel lesing. Hovedsak målet er å komme opp med den perfekte tilnærming og gjøre et godt førsteinntrykk. Og for å gjøre dette ved å si så lite som mulig, men gjør hva du sier COUNT.

"Hei, jeg er James. Jeg har ikke sett deg rundt her før. Du må være ny i dette gym (skole, butikk, whatever)."

La henne svare.

"Jeg antar dette betyr at jeg er nødt til å invitere deg ut på kaffe. Og hvis du ikke drikker kaffe, altfor dårlig. Du kan se meg drikker kaffe, mens jeg blir bedre kjent med deg. Deal?" Smil. Dette vil vise enda mer selvtillit og en følelse av humor.

Henne: "Ja, hvorfor ikke."

Du: "..? Cool, hva er nummeret ditt har jeg må løpe, men jeg vil slippe deg en linje når jeg får litt fritid K"